2010. június 28., hétfő

Elmerülve....


...a gondolataimban. Ballagok fel a hegyre, elég kaptatós, nehezen kapok levegőt, emberpróbáló. De megéri, mert ott fent jó. Nem, ez nem hegymászás, olyan igazi, amikor nyolcezer méteres csúcsokat hódítanak meg, ez csak párszáz méter. Mégis, ha felérek, mintha minden megváltozna.

Közel érzem magam az univerzumhoz, szívom magamba a friss energiát, amit ad. Alant házak, mezők, apró emberek, kutyák. Csend van. Az erdők csendje, időnként madarak hangja, szeretem.

Leülök a fűbe, harmatos még, sok eső esett mostanában. Fűszálat rágcsálok, jó az íze, gyermekkort idéz. Mivégre vagyok én? Megtettem mindent, amit kellett? Ha most meghalnék, mit hagynék magam után?

Lehetett volna másképp? Vagy lehet a jövőben másképp? Változunk. Ahogy minden más is.

9 megjegyzés:

  1. A hegytető tényleg olyan átgondolásra serkentő hely. (már ha fel bír még mászni rá az ember,teszem hozzá legutóbbi hidegkúti lihegős felkapaszkodásom után)
    Nem tudom miért, engem olyan megfoghatatlan szomorúság fog el a hegytetőn, mintha teljesen egyedül lennék..nem is szomorúság, inkább homályos mélabú. Nem tudom miért, talán gyerekkori visszamaradvány..aztán ahogy lefelé haladok, egyre inkább visszatér a biztonságérzetem..

    Az általad leírt - univerzumból jövő - energiát és békét a vízparton érzem, minél nagyobb a víz, annál inkább.

    Hogy mindent úgy tettünk e ahogy most tennénk?
    nem tudom.. ahányszor (sokszor)töprengek ezen, annyiszor érzem azt, hogy minden törvényszerű volt eddigi életem során, és ha akartam volna sem lehetett volna másképp. .vagy mégsem?Mennyire van szabad akaratunk? Mennyit használunk belőle?Mi a bátorság és mik az előre meghatározó korlátok? Vagy a bátor döntéseink is előre le voltak osztva?
    Te mire jutottál?

    VálaszTörlés
  2. Fűszálrágcsálás: nekem is gyerekkor ízű:)
    legjobb volt a perjefű húsos vastag fehéres szára, valahogy kihúztuk a "tokjából" vagy hüvelyéből és ettük az árokparton nagyiék előtt.

    VálaszTörlés
  3. A vizet is nagyon szeretem, de elég volt a Dunából, sosem fogom tudni elfelejteni a szúnyogokat. A húgomtól tudom, hogy most elviselhetetlen a sziget, ki sem tudnak menni a kertbe, annyira sok a szúnyog és nagyon agresszívek. Itt nincs szúnyog, késő este is kint ülhetünk a kertben, vagy a teraszon.

    Tudod, szinte éppen ezeken szoktam gondolkodni mostanában, amiket felsorolsz. Nem vagyok biztos abban, hogy mindent jól csináltam az életem során, sőt. Viszont akkor jónak éreztem a döntéseimet, azt meg hiába mondom, hogy a mai eszemmel nem úgy döntenék. Emiatt nem is kellene a múlton rágódni, mégis megteszem időnként és nem vagyok büszke magamra emiatt. Ha hiszünk a karmában illetve a dharmában, akkor nem is dönthettünk másképp ahhoz, hogy az új helyzetekből, életkörülményekből tanulhassunk. Mert tanulnunk kell, és ha megtörténik, akkor minden korábbi döntésünk helyes volt.Erre jutottam:)A lényeg, biztosan tudom, nincsenek véletlenek. Történik valami, válaszút elé kerülünk, döntünk (sokszor pedig nem is kellene döntenünk, mert a dolgok maguktól megoldódnak). A döntésünk után következik valami, vagy jó, vagy rossz, de úgy kellett lennie. És abból fogjuk megtanulni azt, amit meg kell tanulnunk.

    Még sem hiszek az eleve elrendelésben. Van szabad akaratunk. A döntéseidben vagy szabad. A karmád (dharmád) eléd állítja a megoldandó helyzetet: szabadon döntesz. A további sorsod a döntésedtől függ. De mindennek oka van, az előbb leírtam, mi.

    VálaszTörlés
  4. Az bizony, a perjefű:) Pörjének hívják itt a faluban, nekünk is az van a kert nagy részében fehér herével, százszorszéppel és egyéb növénykékkel. Gyönyörű, szép ősgyep, nyírjuk. Kellene már fotóznom, na majd a jövő héten. Még mindig rengeteg a munka, bár ma már bemenekültem a hőség elől.

    VálaszTörlés
  5. Hm.
    Én két három évvel ezelőttre is vissza tudok emlékezni,mert itt voltam, de nem emlékszem rád caymanos. Ki voltál? Vagy nem szóltál hozzá, csak olvastál?

    Tara.négy éve mikor először olvastalak, akkor volt ilyesmi hangulatú a blog mint most, de még kinézetre is. Az fogott meg benne. Volt bio-részlege,volt egy kis ezotéria, egy kis keleti filozófia stb.. bicaj,állatok "népem":)receptek,hagymaleves, cikk a tejivásól ,amarantról, vegaságról ,majdnem mindegyikre emlékszem szerettem. Nagyon karakteresen Tarás volt, humanista, és liberális a szó jó értelmében. (csak akkor egy másik istennő néven)
    Aztán volt egy rövid intermezzo, amikor valami megváltozott és még össze is balhéztunk:)Én követeltem vissza a régi blogot,(a régi csapattal együtt!) de egész mást kaptam.Most hogy eszembe jutott, még ki is kerestem régi szócsatát a bloghun, Gáza 2. alatt. És húvazzeg úgy álltunk egymással szemben mint a csillagok háborújában a sötét és a világos erők:) (csak mindegyikünk a másikat tudta sötét erőnekXD)Most már vicces így utólag, annak ellenére, hogy a 'politikai' beállítódásunk valószínűleg ugyanaz maradt mint akkor, tehát totálisan ellenkezik.
    Tényleg még egyezségünk (fogadás) is volt a gazdaság teljes összeomlásáról egy éven belül, amit most februárban kellett volna tárgyiasítanunk, de elfelejtettük:)
    És most itt beszélgetünk mégis, azok után, hogy a viharos időszak is hozzátett egy két dolgot a "személyiségünkhöz" mert nyomtalanul nem múlik el semmi amit teszünk, de ez így van jól.
    Úgy vagyok vele, hogy mindenki folyamatosan változik,mindenhonnan benyomások, befolyások érik, aki elég bölcs, az pedig mindebből kamatoztatni tud saját javára.

    Ui: Zazi macskám megint el volt tekeregve 3 napra, tegnap éjjelé hazajött, laposan, soványan, de pont olyan viselkedéssel, mint akinek végre sikerült bepasiznia..
    Remélem tévedek, és csak ivartalanított kandúrok laknak a házban (elvégre jelölgetős kanos kandúrt csak nem tart senki lakásban...)Ha tévedek, akkor megint cicadíler leszek
    (a régi alom 6 kiscicája is mind nyomon van követve, mind élnek és jó nekik..) A két világosszürke akkora lett mint két birka, ők Spatakon vannak a többi olyan pici fajta.. Aki a plébánoshoz került, azt meg jól kiherélték..templomi eunuch lett:) és nem érdeklik a templom egerei:)

    VálaszTörlés
  6. Majd meglesz az is.. de nem bánom hogy egyszer anya lehetett. Olyan jó mami volt, sőt, még most is, pedig már másfél éves a lánya, Lili. Átölelik egymást, úgy alszanak... (vagy a fejemen az egyik, a lábamnál a másik.. vagy az "apjukon" :)(Csaba szokta úgy hozzám küldeni őket, hogy menjetek anyátok után a konyhába:D

    Node nem is ezért tértem ide vissza. Szabad akarat témában kutakodtam kicsit. Oshotól is olvastam ezt azt. Csernustól is.. Müller Pétertől is. Még Kant-hoz is hozzányúltam. Karma, sztoikusok, ateisták, iszlám, buddhizmus tételei.. Mindben volt valami, amit igaznak találtam. kicsit utánamentem a kabbalistáknak is. Ez tetszett:
    "a szívben lévő pont -(amiről végig szó van)- tesz képessé arra egy embert, aki az élvezetek felé, és a fájdalom elől rohan, hogy oldalról lássa önmagát, és feltegye a kérdést, hogy hova is rohan és miért? Innen kezdődik az "én" ,addig csak a rohanás..
    http://www.kabbalah.info/hung/hitorrerut_sel_hanekuda_sebalev_2video.php

    A lélekvándorlás megpendítése (sokadik élet után az "Én " vagyis a tudat(szabad akarat?)kifejlődésének kérdése számomra új...
    bár logikusnak logikus, mint a karma dolog a buddhizmusban..

    (lassan izomlázam lesz a sok fejtöréstől a nemalvós éjjeleken.. ) elképesztő milyen erővel hat rám a hold. Ne tudom telihold van e, de megnézem..
    Üdvök: Dorka

    VálaszTörlés
  7. Fúúú.
    http://www.kabbalah.info/hung/ma_ze_ahava_2video.php
    ma ze ahava?=mi az a szeretet?
    Ahogy egyre mélyebbre merülök a témában, úgy érzem megtaláltam amit kerestem.
    az élet értelme=mashamut hahaim
    http://www.kabbalah.info/hung/masmaut_hahaim_2video.php

    aszem a szabadságom egy hátralévő hete 30 %-a kabbalatanulásra fog lemenni,(a többi szobafestés mázolásra, és idegeskedésre a munkahelyi dolgok miatt.... bakker, olyan érzésem van,hogy mia fenét keresgéltem mostanáig, mikor itt volt az orrom előtt? Azt hittem hókuszpókusz, piros szalag, ingyom bingyom, szekta. de nem.

    Bakkeeeer!
    http://www.kabbalah.info/hung/hok_teva_2video.php

    namost lehet, hogy csak én érzem úgy, hogy beütötték a szöget a lyukba, de bocs. ezt még iderakom, és visszamegyek a tanulába.

    VálaszTörlés
  8. Az a lényeg, hogy megtaláltad:)

    VálaszTörlés
  9. ja. meg. egyelőre nem a bölcsek kövét, csak egy kabbalás oldalt, de azzal is elvagyok most egy darabig:-)

    VálaszTörlés

Antoine de Saint-Exupéry: Fohász

Uram, nem csodákért és látomásokért fohászkodom, csak erőt kérek a hétköznapokhoz. Taníts meg a kis lépések művészetére! Tégy lelemény...