2008. december 16., kedd

Ha kedd, akkor...


..nem, nem Belgium, hanem a hozzánk közeli kisváros. Többnyire kedden szakítok időt legalább egy hétre bevásárolni. Jó nagy tömeg volt ma, mintha mindenki attól félne, éhenhal a néhány napos ünnep alatt, ha nem pakolja tele a kosarát mindenféle földi jóval. Vagyis olyasmivel, amit jónak gondolnak, kinek-kinek mi a jó. Nem érződött a válság, nézelődtem, sok pénzt költenek az emberek, gondolom tényleg a karácsony miatt.

Mondtam már, hogy a kedd a kedvenc napom? Sok jó dolog történt velem sok-sok kedden. Szentendre meg a kedvenc kisvárosom, egyszerűen tök jó sétálni az ódon, szűk, macskaköves utcácskákon, nem ismerek még egy városkát, amelyiknek ilyen különleges hangulata lenne. Úgyhogy a tortúrának induló vásárlás nem is tortúra, inkább kellemes csavargás.

Csak ezt a hülye parkolóórás rendszert ne találták volna ki, már két mikuláscsomagot sikerült begyűjtenem, mindenhova órát tettek, ahol eddig nem volt én meg jól nem veszem észre és kész a baj. Meg sem néztem, mit tartalmaz a csomag, bedugtam a kesztyűtartóba osztjóvan. A könyvtárnál óránként 300 forint!! Haljon éhen, aki kitalálta, kinek elég a könyvtárban egy óra? Én ott társadalmi életet élek, meg böngészgetek, megnézem az újdonságokat, folyóiratokat olvasok, szóval kell majd keresnem valami zegzugos utcácskát ahova nem fért be a parkolóóra.

Na de térjünk vissza csak a vásárlásra egy picit. Vettem sok gyümölcsöt na meg cicakaját, a kisasszony lassan többe kerül, mint én magam. Nem ér, tök igazságtalan. Sok helyen vásárolok, a multikat utálom, bár bemegyek, kéztörlő, állatkaja, ilyesmi ott a legolcsóbb, de a kedvenc kisebb helyeken szoktam vásárolni inkább - Bioszféra:) amíg ki tudom fizetni. Az árak lassan az egekbe szöknek, át kell venni a trükköket az élelmiszeripartól: ugyanazért a pénzért kevesebbet kell enni. Mint ahogy ők csinálják a tejföllel meg a joghurttal. Nézzétek egyszer meg a biotejfölt, olyan aranyos kis mini pohárkában árulják, kinek elég annyi? De a nembio is hasonlóképp.

Szóval jó lesz átgondolni az életünket. Újévi fogadalmam volt (á, nem is fogadalom, bár olyasmi:) hogy háztartási naplót vezetek. Vezettem is. Másfél hétig. Nem nekem való az. Idén nem fogadok meg semmit, úgysem tartom be. Megfogadom, hogy nem fogadok meg semmit:D Vagy ezt már írtam valahol? Olyan ismerős.

Aba-Szőcs László festménye: Szentendre, Vörösház

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Antoine de Saint-Exupéry: Fohász

Uram, nem csodákért és látomásokért fohászkodom, csak erőt kérek a hétköznapokhoz. Taníts meg a kis lépések művészetére! Tégy lelemény...