2008. december 10., szerda

Öreg házak


Szeretem az öreg házakat, az ódon utcákat, a régi tárgyakat. Mesélnek. Még jobban szeretem, ha találok idős embereket, akik mesélnek róluk. Életre kel a múlt.

Szeretem a múzeumokat is, de nem annyira, mint amikor a valóságban találkozom a régmúlttal. Bemegyek egy házba, egy öreg parasztházba és arra gondolok, vajon hány család élt benne, hiszen a ház egy emberöltőnél jóval öregebb. Vajon ugyanaz a család lakta? Vagy elmentek, mások jöttek, megint elmentek és mindenki hagyott ott valamit a lelkéből.

Az életünk része az otthonunk. De ha ilyen öreg házban élhetnék - és szívesen élnék - akkor nem ezt mondanám. Nem mondanám, hogy a házam az életem része. Azt mondanám, hogy része vagyok a ház életének.



Fotó: Fotoaréna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Antoine de Saint-Exupéry: Fohász

Uram, nem csodákért és látomásokért fohászkodom, csak erőt kérek a hétköznapokhoz. Taníts meg a kis lépések művészetére! Tégy lelemény...